USA part III + Mexico

4 oktober 2010 - Cancuc, Mexico

Ik ga jullie allereerst informeren dat dit bericht uit een aantal stukken zal bestaan daar deze computer geregeld uitvalt en ik het risico wil vermijden dat ik alles terug moet typen:).

Ons laatste weekje Amerika bestond vooral uit autorijden... We moesten op 7 dagen van Colorado in Yellowstone NP en daarna in San Francisco geraken maw; veel miles afleggen. Ondankt het feit dat we nog veel kilometers af te leggen hadden, hebben we in Colorado toch nog vlug een college football match meegepikt. Bij zulke wedstrijden zijn meer dan 50 000 mensen aanwezig en is het volle bak ambiance, terwijl het eigenlijk 'maar' american footbal van de unief betreft. Blij dat we dit gedaan hebben, want het was echt wel de moeite! Na de match nog een paar uurtjes verder gereden tot we een camping vonden langs autosnelweg. Tentje opzetten en knorren!

Volgende dag reden we Grand Tetton NP binnen waar we een ranch vonden waar we gratis eten en drinken kregen. Jammer genoeg mochten we niet gratis slapen dus sloegen we ons tentje op camping in de buurt op. Die nacht hebben we niet geweldig geslapen (ikke toch ni) omdat we van ne jager te horen hadden gekregen dat er grizzlies huisden in die regio...Bovendien was het ook bijna aan het vriezen, dus veel nachtrust hadden we niet.

Yellowstone NP ligt net boven Grand Tetton dus volgende morgen reden we al in het oudste nationaal park van amerika binnen. Pas op, met 'al' bedoel ik na 1000 km of zo:). We wilden zo vroeg mogelijk het park binnen te rijden om zeker plaats te kunnen hebben op een betere camping. Wij veronderstelden dat hoe duurder de camping, hoe beter (lees:weg van de beren en bizons, uitgerust met douches, laaggelegen dus warm). Komen we daar aan in 'Grand Village´, geef toe dat da chic klinkt, kregen we te horen dat gebruik van de douches NIET in de prijs zat en er dag ervoor grizzly beer gesignaleerd was op de camping!! Op te koop toe heb ik dieje nacht liggen bevriezen in de tent! Dus van ons geniaal plan is ni veel goeds in huis gekomen... In ieder geval, het park zelf is absoluut de moeite waard! Niet alleen qua natuur die fantastisch onbeschrijflijk mooi is, maar daar ziet ge tenminste wildlife!! Wij moesten op gegeven moment met onze car stoppen omdat er een kudde buffalo's eens eventjes besloot om de weg over te steken...echt knap om te zien. Tijdens onze wandeling door het bos kwamen we ineens in het midden van ons pad een familie elks tegen (sorry voor de engelse benaming, maar ik kan echt ni op de nederlandse vertaling komen, dus pak er even ne woordenboek bij:) ). Kort samengevat: Yellowstone NP was de max!

Na al paar dagen niet geslapen te hebben (het heeft echt gevroren dieje laatste nacht) vonden we het stillekesaan tijd dat we luxe verdiende. Wat ligt er op de weg van West Yellowstone naar San Francisco waar nog iets te beleven valt?? RENO!!

Reno kunt ge vergelijken met Las Vegas maar iets minder toeristisch en impressionant. Maar toch nog altijd een bezoekje waard. We hebben dieje avond ons geluk nog eens getest maar we hebben moeten concluderen dat we eerder geluk hebben in de liefde:p. Een dagje verder rijden en we zouden arriveren in San Fran...

Al van in het begin hadden we allebei een boon voor deze stad! Daar hebt ge gewoon een strand en de oceaan in het midden van de stad, toch ongelooflijk! Fietske gehuurd en den hele dag rondgereden: Golden Gate Bridge, Baker Beach, hippie town, Japanese Town, Union Square, CHina Town, North Beach, Pier 39, Fishermans Warf,... Echt supergezellig... 2e dag gewoon beetje rondgehangen, zwembad gestoken, cinemake gedaan en geslapen op luchthaven. s' Morgensvroeg hadden we vlucht naar Mexico!! All in hotelleke voor 8 dagen om gewoonweg eens lekker niks anders te doen dan te luierikken! Maar voor we arriveerden in het paradijs hebben ze onze zenuwen nog eens getest... Onze vlucht had een beetje vertraging vanwege het slechte weer. Zit daar maar met ne kerel dieje vliegangst heeft he! Man man, ik heb dieje schrik na 16 vluchtjes ondertussen dus al over gekregen dus we waren aan het panikeren zenne;). We kwamen redelijk dooreengeschud aan in Cancun maar dat interesseerde ons ni meer, we survived!! Op naar onze oase van rust en dat was het ook zenne! Vlak aan de caraibische zee (jaja, zoals in de boekskes, parelwit zand, palmbomen en knalblauwe zee!). En daar hadden wij zicht op als we in de kamer waren he! Poolbarreke, beachbarreke, gratis cocktails,... Heel gezellig allemaal! We hebben natuurlijk ook een uitstapke gedaan, we konden geen volle 8 dagen met ons luie kont in de zon liggen he! We hebben een bezoekske gebracht aan een Maya site, heel indrukwekkend zenne! Maar een dikke week gaat natuurlijk supersnel voorbij (kan zelfs ni geloven dat we al 3 maanden weg zijn) dus morgen hebben we alweer een vluchtje... Allez, als we op de vlieger mogen:). Ik weet het, ge zou denken dat we na ons Vietnam avontuur ons leske geleerd hebben...ni dus. Blijkbaar hebt ge ook 1 of ander kaart nodig om Cuba binnen te geraken. In ieder geval, ook al waren we voorbereid, dat had niet veel uitgehaald gezien ge deze kaart in eigen land moet aanvragen. Dikke paniek dus... We hadden ons vlucht en hotel voor de eerste dagen al geboekt. Den Bossche en de Jelle komen naar Cuba dus we zagen alles al aan onze neus voorbijgaan. Totdat mijne speurneus op de site van lonely planet gelezen had dat (als ge vanuit mexico vertrekt) ge zo'n kaart kunt kopen in de luchthaven! Halleluja!! Of we echt victorie kunnen kraaien, zullen we morgen weten want dan gaan we inchecken...spannend he:p. In de volgende aflevering zullen jullie te weten komen of we in Cuba geraakt zijn of niet...popopopopom!!